-삼성그룹 호텔신라 마케팅팀 10년 근무
< 학력 >
- 이화여자대학교 문리대학 영어영문학과 (학사)
- 연세대학교 대학원 경영학과 (경영학 석사)
- 경기대학교 대학원 관광경영학과 (경영학 박사)
< 논문 >
- 2020.03 20대 중국인의 한류 관련 반응고찰, 국제경영관리학회
- 2020.02 제주MICE산업 활성화를위한 6차산업과의 연계전략방안 연구, 한국관광진흥학회
- 2020.02 Determinants Affecting Overseas Direct Purchase of Korean Products Amang Chinese Consumers (JDS)
- 2019.11 The Repurchase Intention on Agricultural Products’ Character Consumers’ Characteristics of EC in China
(한국유통경영학회)
- 2019.11 Influence on the Use Intention of Alipay Payment Serviceby Chinese Tourists Visiting Korea, 한국유통과학회
- 2018.12 20대 중국인의 한류 관련 반응 연구, 한국경영학회
- 2018.02 Brand Equity of a Tourist Destination :sustainability, MDPI (SSCI)
- 2017.12 Proposal for the Development of the Livestock 6thIndustrial Producers Improvement Index Based on the Kano Model (동아시아경상학회)
- 2017.11 Brand Image and VMD Strategy of Sports Stores in Korea (JDS)
- 2017.09 The Effect of Loyalty Factors Perceived by Consumers on General Super Market (IJIDB)
- 2017.09 Effects of Positive Characteristics of SNS on Use Satisfaction and Using ReluctantIntention: APathModelfor theRole of Trust and Value (국제융합 경영학회)
- 2016.10 Catching up to Hallu? TheJapanese and Chinese Response to South Korean Soft Power Korea Observer 47(3): 527-558 (SSCI)
- 2016.02 Visitor Motivational Factors and Level of Satisfaction in Wellness Tourism (SSCI) : Comparison Between First-Time Visitors and Repeat Visitors, ASIA Pacific Journal of Tourism Research
- 2015.12 컨벤션센터이용관람객의 특성, 만족도 및 행동의 도간 관계에 관한 연구, 전문경연인연구
- 2015.12 진주남강유등축제의 문화관광이벤트의 이해, 한국사진지리학회지
- 2015.10 Uses and Abuses of Economic Impact Studies in Tourism Event Management
- 2015.09 도시 슬로건 수식어가 슬로건 태도에 미치는 영향 : 외부인 시간 관점의 접근, 한국경영과학회
- 2015.09 Servant Leadership and Customer Service Quality at KOREAN HOTELS : Multilevel Organizational Citizenship Behavior as A Mediator
- 2015.08 자기해석이 환경마크 제품 구매의도에 미치는 영향
- 2015.06 Visitor Motivational Factors and Level of Satisfaction in Wellness Tourism : Comparison Between First Time Visitors and Repeat Visitors. Asia Pacific Jounal of Tourism Research (Routledge)
- 2015.03 Strategic Marketing Development of Hospitals participating in Medical Tourism : a case of South Korea. Tourism Analysis(Cognizant Communication Corporation)
- 2015.03 가야문화축제의 관광 특성과 활성화 방안에 관한 연구 한국사진지리학회지(한국사진지리학회)
- 2015.01 The Effect of Congruency and Familiarity of Background Music in TV Advertising on the Music’s Role as a Retrieval Cue. Korean Marketing Association (Asia Marketing Journal)
- 2014.12 우리나라 수출ㆍ입 제조기업의 파트너쉽 수준, 파트너쉽 프로세스와 공급체인 성과간의 관계연구. 물류학회지(한국물류학회)
- 2014.11 G4C 스마트 앱 서비스 특성이 사용의도에 미치는 영향 한,중 비교 분석을 중심으로. Journal of Distribution Science(한국유통과학회)
- 2014.10 UTAUT기반의 모바일 패션애플리케이션 수용에 관한 연구. 경영교육연구(한국경영교육학회)
- 2014.09 소셜 커머스 앱을 활용한 체험유형이 중국사용자의 만족과 충성도에 미치는 영향. 유통경영학회지(한국유통경영학회)
- 2014.09 The influence of SNS Characteristics on Tourist Attraction Preference : Focus on the China. Journal of Distribution Science(한국유통과학회)
- 2014.06 Popularity and risks of electronic gaming machines (EGM) for gamblers : The case of Australia. Tourism Analysis(Cognizant Communication Corporation)
|